A médiapiaci adatvaluta sokáig a közönségméréseket, a reklámmonitoringot és a reklámköltések iparági becslését jelentette. A Whitereport Cross-médiapiaci Key Performace Indicator-, azaz teljesítménymutatóival (KPI) szándékunk, hogy a napjainkra fragmentálódott, nehezen áttekinthető és folyamatosan változó médiapiac médiakínálati, valamint a főbb pénzügyi, kereskedelmi és tulajdonosi szerkezeti makroadataival segítsük a döntéshozókat a tisztánlátásban, a piaci változások tényszerű áttekintésében.
Magyarországon a WHITEREPORT cross-média adatbázis több mint 11 000+ médiamárkát, 6000+ médiumüzemeltetőt, köztük 1100+ hazai médiavállalatot tart nyilván 2010 első féléves időszaka óta, negyedéves frissítéssel. A mainstream és közismert médiumokon túl az úgynevezett long tailbe tartozókat is követjük az adatbázisban, köztük rétegmédiumokkal a szakmai, tematikus, hiperlokális vagy épp a önkormányzatimédia-szegmensekből. Publikus makroadataink az adatbázis feldolgozott, összesített makromutatóit nyújtják a legfontosabbnak ítélt mutatók szerint.
Módszertan
A XXI. századra fragmentálódott, megváltozott a médiapiac. Mindezek következtében sem az állandó mozgásban levő médiakínálat és -kereslet, sem a médiatulajdonlás sokáig nem volt áttekinthető a maga komplexitásában; a médiapiac kisebbnek és koncentráltabbnak tűnik mint valójában. A Whitereport azért jött létre, hogy a cross-médiás, teljes médiakínálatról adjon tényszerű információt az iparág össze szereplője számára.
A Whitereport magyarországi innováció, cross-médiás médiapiaci keresőszolgáltatás ként 2011-től, előfizetéses rendszerben működik. Az adatbázis online felületén (www.whitereport.hu) 11 ezer hazai médium 2900 település, 1000+ tematika stb. kereshető kereskedelmi, tulajdonlási és pénzügyi adatok szerint, negyedéves frissítésben.
A Whitereport saját feljesztésű módszertana alapján, elsősorban publikus adatot aggregálásával gyűjt és rendszerez médiapiaci információkat, és tesszük hozzáférhetővé ügyfeleink számára. Adatbázisunkban az alábbi definíciókkal és módszertannal dolgozunk.
Médiamárka: az adatbázis alapja. Televíziós és rádiós médiaszolgáltatások, nyomtatott és online sajtótermékek, valamint mozik és köztéri plakátcégek médiumait jelenti. A médiamárkák beazonosítás, validálás után kerülnek az adatbázisba. Minden olyan médium bekerül az adatbázisba, amely elérhető a hazai lakosság számára terjesztési hálózatokon keresztül, nyilvántartásban vagy iparági mérésben.
Médiumüzemeltető vagy médiavállalat (médiatartalom-szolgáltató): A médiumokat mint „asset”-et, értéket birtokló közvetlen márka/jogtulajdonosait, azaz a médiaszolgáltatások, sajtótermékek stb. kiadóját, szolgáltatóját stb. összefoglaló néven médiumüzemeltetőnek nevezzük. A Whitereport egyik legnagyobb értéke, hogy negyedévről negyedévre megvizsgálja, mely szervezet üzemelteti az adott médiamárkát és ezen adatok idősorosan is elérhetők. A médiavállalat definíció tartalmazza a tartalomszolgáltatókat (televíziós, rádiós, print, online és mozi), valamint a köztéri vagy digitális reklámeszközöket üzemeltető cégeket egyaránt.
Hazai médiavállalatok: a fenti definíciók alapján a Whitereport-adatbázisba került cégek közül a Magyarországon letelepedett és hazai bevételt generáló vállalatok.
Egyéb módszertani elemek:
- A médiatíponkénti besorolást a fő bevételi forrás alapján végzi a Whitereport.
- A tematika, település, gyakoriság, tulajdonos, platform stb. paraméterekkel ellátott médiamárkák e paraméterek szerint szabadon kereshetők, szűrhetők az előfizetők számára.
- A Universe modul negyedévente, a Financial modul évente frissül.
- A médiavállalatok éves nettó árbevételi adata terjesztési, reklám- és egyéb bevételeket is tartalmaz.
- Éves nettó árbevétel bontásra vonatkozó adat az adott évi Top100 médiavállalat tekintetében érhetőek el (Whitereport AdUpgrade modul) azon esetekben, amely cégeknél publikus információt találunk a reklám-, terjesztési vagy egyéb bevételi adatokra vonatkozólag.
Bezár